KON - Sociologie osobnosti
Kategória:
Hobby, odborné knihy
KON, I.S. Sociologie osobnosti. 1.vyd. Praha: Orbis, 1971. 308s

Podobné inzeráty

SMEROVANIE VÝVINU A INTERVENCIA
VÝCHOVY
Dedičnosť či prostredie?;
Aj dedičnost, aj prostredie;
Sociálne prostredie;
A čo výchova?;
Rastieme a dozrievame;
Zákony vývinu;
Životná cesta a biodromálna
psychológia;
Zrýchlenie vývinu, akcelerácia;
PSYCHOLÓGIA POMÁHA POZNÁVAŤ
ŽIAKA
Prečo je potrebné poznávať žiaka;
Problémy poznávacieho procesu žiakov;
Individuálne zvláštnosti a objektivita poznania;
Možno poznať seba samého?;
Pohľad na niektoré identifikačné metódy poznávania žiaka;
Pozorovanie a sebapozorovanie;
AKO ŽIAK POZNÁVA OKOLITÝ SVET
Všeobecná teória poznania (gnozeológia);
Zdroje duševnej aktivity;
Predstavy o okolitom svete;
Pociťovanie a vnímanie - základ
poznania;
Ako môže učiteľ poznať a ovplyvňovať kvalitu vnímania a vybavovania predstáv žiakov;
Fantazijné predstavy;
Možnosti ovplyvňovania fantázie žiakov;
FENOMÉN PAMÄTI
Zdroje pamäťového procesu;
Ako prebieha pamäťový proces;
Variabilita vlastností a typov pamäti žiakov;
Ako možno poznávať a ovplyvňovať pamäť žiaka;
BYŤ POZORNÝ - PREDPOKLAD
VZDELÁVANIA
Psychické stavy a pozornosť;
Pozornosť a jej fyziologická podstata;
Druhy pozornosti;
Vlastnosti pozornosti;
Ako možno vzbudzovať a udržiavať
pozornosť žiakov;
MYSLENIE - NAJVYŠŠIA DUŠEVNÁ VLASTNOSŤ ČLOVEKA
Všeobecná charakteristika a fyziologické základy myslenia;
Rozumové operácie, formy a druhy
myslenia;
Individuálne rozdiely a defekty
myslenia;
Myslenie a reč;
Poznanie a usmerňovanie vývinu myslenia žiakov;
CITY A VÔĽA - ZÁKLAD PREŽÍVANIA
Ako stručne charakterizovať city;
Aké sú najbežnejšie cíty žiakov;
Vlastnosti citov;
Individuálne rozdiely a výchova citov žiakov;
Pevná vôľa- základ úspechu žiaka;
Priebeh vôľového procesu;
Individuálne rozdiely a výchova vôle žiakov;
ŠTRUKTÚRA OSOBNOSTI ŽIAKA
A MOŽNOSTI JEJ POZNÁVANIA
Východiská k analýze k osobnosti a jej charakteristika;
Čo všetko možno zaradiť do štruktúry osobnosti;
Aktivačno-motivačné vlastnosti;
Stručná charakteristika motivácie;
Aktivácia a výchovno-vzdelávací
proces;
Zameranosť žiakov vo výchovno-
-vzdelávacom procese;
Ďalšie aktivačno-motivačné vlastnosti osobnosti;
Vzťahovo-postojové vlastnosti osobnosti žiaka;
Výkonové vlastnosti osobnosti;
Všeobecné rozumové schopnosti (inteligencia);
Tvorivosť, inteligencia a vedomosti;
Sebaregulačné vlastnosti osobnosti;
Dynamické vlastnosti osobnosti;
Pokusy zaradiť človeka do určitých typov;
Ďalšie kapitoly:
VÝVINOVÉ OSOBITOSTI ŽIAKOV A VÝCHOVA
NIEČO O UČENÍ
AKO VNÍMA UČITEĽ ŽIAKA A NAOPAK
ÚSPEŠNOSŤ / NEÚSPEŠNOSŤ ŽIAKA
SKUTOČNOSŤ ŽIAK POZNÁVA A PREŽÍVA
SOCIÁLNA A PEDAGOGICKÁ KOMUNIKÁCIA
SOCIÁLNE SKUPINY
RODINA - ZÁKLAD FORMOVANIA OSOBNOSTI
PORUCHY DUŠEVNÉHO ZDRAVIA ŽIAKOV
Odber v BA Nivy alebo v Nitre 2.5. Pošlem aj poštou pri platbe na účet. V prípade záujmu prosím VOLAJTE.

KELLER, J. Sociologie organizace a byrokracie. 2.vyd. Praha: SLON, 2007. 167s. ISBN 978-80-86429-74-8

BURIÁNEK, J. Sociologie. 1.vyd. Praha: Fortuna, 1996. 128s. ISBN 80-7168-304-3, ako nová, iba prelistovaná

Sociologie organizace a byrokracie vychází opět po jedenácti letech. Kniha byla přepracována a rozšířena především ve dvou ohledech. Zatímco původní vydání z roku 1996 vycházelo primárně z francouzské literatury, toto nové vydání je postaveno především na literatuře anglosaské. Díky tomu bylo možno dát větší prostor směrům, jako je institucionalismus nebo kontingenční přístup.
S tím souvisí i druhá změna. Kniha je obohacena o nejnovější literaturu, která reflektuje ústup organizační společnosti a organizačního člověka ve prospěch takzvané společnosti sítí. Odtud nejnaléhavější otázky dnešního výzkumu organizaci: Jsou velké byrokratické organizace skutečně na ústupu? Ovlivní probíhající přechod firem na volnější síťové uspořádání také organizace v oblasti správní a sociální?
A jak bude vůbec vypadat soužití masivních organizaci s měnlivými sítěmi? Více než deset let, které uplynuly od prvního vydání knihy, naléhavost těchto otázek umocnilo a postavilo klasickou sociologii organizace a klasickou kritiku byrokracie do nového světla.
Čítať menej
POČET STRÁN
182
VÄZBA
brožovaná väzba
ROZMER
140×200 mm
HMOTNOSŤ
221 g
ISBN
8086429741
ROK VYDANIA
2007
NAŠE KATALÓGOVÉ ČÍSLO
43678
JAZYK
čeština
VYDAVATEĽSTVO
SLON