inzercia, predaj, predám, bazár

Tarot - výklad

Kategória: Umelecké predmety

Otázku zašlite mailom: tarot.a.karty@

Tarot - výklad
Podobné inzeráty
František Dostál - Výklad
František Dostál - Výklad 1995, originálna čb autorská fotografia, rozmer 21,5 x 16 cm, na zadnej strane signované autorom, nerámované/paspartované. Cena: 120 eur slovenskafotografia@
František Dostál - Výklad
František Dostál - Výklad 1995, originálna čb autorská fotografia, rozmer 21,5 x 16 cm, na zadnej strane signované autorom, nerámované/paspartované. Cena: 120 eur slovenskafotografia@
Rudolf Uher (1913-1987): súbor 2 grafík
Názov: Brána I Rok: 1982 Technika: serigrafia na papieri, číslované 19/50 Rozmery tlačenej plochy: 18 x 29,5 cm, veľkosť papiera: 30 x 43 cm Značené: vpravo dole "R. Uher" Názov: Plastika pre betón 1. Rok: 1982 Technika: serigrafia na papieri, číslované 19/50 Rozmery tlačenej plochy: 22 x 22 cm, veľkosť papiera: 43 x 30 cm Značené: vpravo dole "R. Uher" Cena za kus 110 eur, spolu ako súbor 200 eur Rudolf Uher je vnímaný ako výnimočný a osobitý sochár, ktorý dvakrát, t. j. v 40-tych a 60-tych rokoch 20. storočia, novým spôsobom formuloval principiálny vývoj slovenského moderného sochárstva. R. Uher posunul slovenské chápanie sochárskeho tvaru od klasickej moderny k neomoderne. V 40-tych rokoch R. Uher rozvinul sochársky program archetypu, pratvaru, univerzálneho stvárnenia. Vo svojej sochárskej tvorbe zjednodušoval a zovšeobecňoval tvarový typ, ktorý vyjadroval napr. vo forme anonymných hláv, lyrických torz a figúr v pohybe. Svoje sochy vytváral najmä v sadre, kameni a dreve. V 50-tych rokoch dočasne podľahol metóde tvorby socialistického realizmu, ale už koncom 50-tych rokov sa vracia k pôvodným východiskám svojej tvorby. Od začiatku 60-tych rokov, v období svojho tvorivého vzopätia, R. Uher rozvíjal vlastný výklad minimalizmu, v ktorom spojil základný geometrický modul a náznakovosť geometrického tvaru s rukopisnou expresívnosťou – raz vo forme agresívneho gesta, inokedy s poetikou. Pri tvorbe svojich sôch razantne odstraňoval hranice medzi figuratívnym a nefiguratívnym prístupom k sochárskemu tvaru. V 60-tych rokoch nanovo definoval nefiguratívnu sochu, vytvoril veľký abstraktný tvar. Nefiguratívne archetypy povýšil na všeľudské, nadčasové znaky a symboly. Uher stvárňoval svet aj prírodu vcelku, synteticky a intuitívne. Vytvoril syntézu geometrického tvaroslovia spojeného s monumentálnym vyjadrením. V počiatkoch svojej tvorby Uher pracoval najmä so sadrou, kameňom a drevom, niektoré sadrové plastiky boli s časovým posunom odlievané do bronzu. V 60-tych rokoch rozvíjal svoj program novátorským využitím zváraného železa. Jeho obľúbeným materiálom bolo drevo. Po svojej chorobe v 70-tych a 80-tych rokoch vo svojej tvorbe využíval pálenú a glazovanú hlinu. Niektoré takto spracované diela boli následne odliate do bronzu.